FAQ Klanten

Betaling en facturatie

Wanneer worden mensen betaald?
Vanaf woensdag in de week na de geleverde prestatie . Onder voorwaarde dat de prestaties voor dinsdagvoormiddag zijn bevestigd.

Hoe moet ik mijn prestaties bevestigen?
Stuur het prestatieformulier ondertekend naar Easymatch via mail of post. U ontvangt dit formulier wekelijks via mail. Indien u het formulier niet ontvangen zou hebben, neem dan contact op met Easymatch.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?
U ontvangt uw factuur op maandag of dinsdag na verloning.

Hoe bereken ik de kostprijs/uur?
Brutoloon x coëfficiënt (geen rekening houdens met eventueel bijkomende netto of bruto vergoedingen)

Ik ken mijn coëfficiënt niet?
Neem contact op met een Easymatch collega


Ziekte en ongevallen

Een van mijn medewerkers heeft een arbeidsongeval gehad, wat nu?
Verwittig easymatch. Bezorg deze documenten aan werknemer en bezorg deze ingevuld terug aan Easymatch. (documenten: Medisch Getuigschrift, Ongevallenrelaas Klant, Ongevallenrelaas UZK)

Wat gebeurt er als een medewerker ziek is?
De uitzendkracht verwittigt jullie als opdrachtgever.
Jullie verwittigen Easymatch. De uitzendkracht stuurt zijn/haar ziektebriefje binnen de 48uren naar Easymatch.
Als de uitzendkracht het ziektebriefje aan jullie bezorgt, bezorg het ons dan zo snel mogelijk aan Easymatch.


Wetgeving en reglementen

Hoe kan ik medewerkers naar het buitenland detacheren?
Bezorg de juiste gegevens aan Easymatch, minstens 3 werkdagen op voorhand.
Easymatch regelt de aanvraag. de goedkeuring voor detachering wordt via Easymatch naar klant en uitzendkracht gestuurd en dient meegenomen te worden naar de plaats van detachering.

Kan ik een collectieve sluiting verplichten?
Dit kan enkel, indien deze doorgegeven wordt, ten laatste op 15 december van het jaar voordien, nadat alle werknemers hier nota van genomen hebben.
Zoniet kunnen werknemers niet verplicht worden.

Waar vind ik de sociale balans?
Deze kan je opvragen via Easymatch met betrekking tot een bepaalde periode.

Wat met werkstudenten?
Als een student meer dan 50 dagen heeft gewerkt, wordt deze vanaf de 51 ste werkdag een werkstudent. Hij/zij wordt belast volgens de gebruikelijk belastingsverplichting en wordt dus aan het gebruikelijk arbeiders- en bediende-tarief berekend.

Hoe kan ik checken of een student nog voldoende dagen heeft?
Je kan een attest opvragen bij de student. Deze kan dit aanvragen via student@work.

Specifieke wetgeving rond horeca:
https://www.socialsecurity.be/employer/instructions/dmfa/nl/latest/instructions/socialsecuritycontributions/calculationbase/occasionals_horeca .html

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie    OK